Ať už na internetu nabízíte své služby, spravujete webovou stránku nebo rozjíždíte e-shop, pravděpodobně jste narazili na nabídku SEO služeb. Co vše pod SEO spadá a jak správně zvolit agenturu, aby se optimalizace skutečně vyplatila? Krátký přehled níže vám nabízí úvod do světa SEO služeb.

Co že to vlastně ta zkratka SEO služby  znamená?

Pod zkratkou SEO se skrývá anglické spojení Search Engine Optimization – do češtiny volně přeloženo jako Optimalizace Pro Vyhledávače. Zjednodušeně řečeno se jedná o řadu úkonů, které zajistí vašemu webu vrchní příčky ve vyhledávačích. Agentury, které SEO služby poskytují, mají za úkol pomocí daných kroků dostat vaši stránku před konkurenci a zajistit vám tak zvýšení návštěvnosti.

A jak optimalizace probíhá? Nabízí se vám možnost využití jednorázové SEO úpravy nebo navázání dlouhodobé spolupráce. Jednodušší weby mohou během poměrně krátkého časového úseku díky několika účinným zásahům výrazně vylepšit svou pozici ve vyhledávači. Naproti tomu bude pro velký e-shop nutné provádět pravidelnou aktualizaci, údržbu a vyhodnocování provedených akcí. Pokud je vaše konkurence široká, počítejte s tím, že celková optimalizace neproběhne v řádech dnů a na první stránku ve vyhledávači povede poměrně dlouhá cesta – odměna v cíli ale rozhodně stojí za vynaloženou námahu i investici.

Které konkrétní SEO služby lze využít?

Optimalizace je vždy individuální. Záleží totiž k jakému účelu je daný web určen – jiná úprava bude probíhat u pánského kadeřnictví než u e-shopu s keramikou. Mezi obecné SEO služby, bez kterých se neobejde žádná optimalizace, patří:

  • analýza vašeho webu
  • konzultace
  • mapování konkurence
  • volba strategie
  • úprava klíčových slov
  • copywriting
  • optimalizace vnitřních a vnějších faktorů
  • indexace
  • monitoring návštěvnosti
  • uzpůsobení zákazníkovi
  • mobilní SEO

Základními faktory při volbě poskytovatele SEO služeb jsou:

  1. kvalita
  2. zkušenosti
  3. cena

Dbejte na absolutní profesionalitu

Kvalita poskytovatele by měla být vždy na prvním místě. Abyste ji mohli střízlivě zhodnotit, je dobré vytvořit si alespoň základní přehled o fungování SEO, zmapovat dostupné možnosti a vytvořit si tak celkový obrázek o tom, která agentura dokáže poskytnout skutečně kvalitní služby. Množství dostupných SEO specialistů neustále roste. S tím souvisí i nárůst počtu nekvalitních a podvodných agentur – vybírejte tedy pečlivě.

Zmapujte portfolio

Většina poskytovatelů SEO služeb má na svém webu k dispozici k náhledu realizované zakázky, reference, případně přímé hodnocení klientů. Pokud se vám nedaří u vybrané SEO agentury nic podobného dohledat, dost možná se není čím chlubit. Snažte se tedy vždy dopátrat předchozích zkušeností, vodítkem pro vás mohou být známé weby, se kterými agentura v minulosti spolupracovala.

Vyvážený poměr

Cena hraje vždy prim, neměla by se však uměle snižovat na úkor kvality. Pokuste se najít zlatý střed mezi dobře odvedenou prací a rozumným rozpočtem. Nalévat peníze do služeb, které ve finále nebudou fungovat, nedává smysl a někdy je lepší zainvestovat, aby celá optimalizace šlapala jako hodinky – nebude potom hrozit, že byste splakali nad výdělkem.

Se základním přehledem nemůžete naletět

Nyní byste měli mít pevný základ pro postup pří výběru poskytovatele SEO služeb. I když je tato oblast obsáhlá, není neprozkoumatelná a jak bylo naznačeno výše, alespoň základní přehled v oblasti SEO služeb by měl mít každý, kdo nechce naletět. 

Máte s nabídkou SEO služeb pozitivní nebo negativní zkušenost? Podělte se s námi v sekci komentářů.

 

Anežka Bílková