Následující případová studie SEO vám předvede, jak může vypadat a kam až může vést plodná spolupráce při optimalizaci webových stránek. Eurobydleni.cz a Topranker.cz. Zkušenosti a ochota podřídit se novým návrhům.
A výsledek této kombinace? Z outsidera 4. nejnavštěvovanějším portálem v ČR.
Jak to vše začalo
Byli jsme osloveni majitelem webu eurobydleni.cz, který si nevěděl rady se zastavením propadu návštěvnosti. Slovo dalo slovo a my se pustili do práce, na jejímž začátku nutně stála analýza problémových jevů.
- Web byl přes rok starý a registroval 36 524 unikátních návštěv za měsíc.
- Již první pohled napověděl mnohé – obsah řady stránek se opakoval a jeho kvalita leckdy kulhala na obě nohy.
- Některé stránky se vůbec neindexovaly (o tom, co je indexace najdete více zde).
- Vnitřní odkazování nesloužilo svému účelu. Stejný odkaz se několikrát opakoval na téže stránce. Odkazy nerespektovaly hierarchii nejdůležitějších stránek.
- Vstupní stránky nebyly správně optimalizovány. V nadpisech nebyla klíčová slova ani neměly příliš velkou schopnost zaujmout.
- Nebyla věnována ani dostatečná pozornost samotné podobě výsledků vyhledávání – chyběly například Rich Snippets či vypiplané meta tagy – zde si přečtěte, jak jsou důležité.
- Web postrádal certifikát SSL.
- Vzhledem k tomu, že se jednalo o realitní web by šlo očekávat prvky jako je návrh obdobných nemovitostí – ty ale chyběly.
- Odkazový profil webu tvořily z valné části komerční anchory.
S čím vším jsme se museli poprat
· Nejprve jsme zjistila, na jaká klíčová slova se vůbec vyplatí cílit. Podívali jsme se také, kde je jádro úspěchu klientových konkurentů. V neposlední řadě jsme provedli i technickou analýzu webu.
- Z této analytické fáze vyvstal okruh problémů, které jsme roztřídili podle kritéria náročnost práce / výsledný efekt. Poté, co jsme měli jasno v tom, kam napřít nejvíce energie, jsme se pustili do práce.
- Navrhli jsme algoritmus pro automatizaci vnitřního odkazování. Odkazy (vnitřní i vnější), které byly nadbytečné, jsme odstranili nebo opravili.
- Ty hlavní stránky jsme postupně začali naplňovat kvalitnějšími texty. Důraz jsme kladli i na výskyt klíčových slov. Každou stránku jsme se snažili formálně přizpůsobit konkrétnímu účelu. Nechtěli jsme opakovat situaci, kdy veškerá „tíha“ webu spočívala na jedné stránce.
- Optimalizovali jsme také meta tagy – doplnili jsme je klíčovými slovy a hlavními informacemi.
- Zakázali jsme indexaci u stránek, kde by byla kontraproduktivní, tj. u technických či duplicitních stránek. Připravili jsme také mapu webu s důrazem na ty nejdůležitější vstupní stránky.
- Přešli jsme na rychlejší hosting a SSL certifikát. Nastavili jsme ukládání do mezipaměti prohlížeče.
- Vylepšili jsme atraktivitu webu pro uživatele řadou zdánlivých drobností – například návrhem podobných nemovitostí a příbuzných kategorií, aby byl návštěvník motivován k dalšímu prohlížení.
- Musíme pochválit i přístup klienta – důvěřoval celému procesu a na naše návrhy přistupoval, což není vždy pravidlem.
Práce se začala vyplácet. Podívejte, jak rostl počet návštěvníků i zaindexovaných klíčových slov s webem spojených.
Slovo závěrem a recenze
U SEO nelze čekat výsledek okamžitě. Teprve další měsíce, někdy i roky ukáží, jak se celá věc podařila. A zde se podařila nad všechna očekávání.
Koncem května 2021 se eurobydleni.cz probojovalo do TOP 10 výsledků u nejrelevantnější tisícovky klíčových slov v 95% případů. V 56% případů se skví hned v první trojce!
A návštěvnost? S 408 tisíci měsíčními návštěvami koncem května 2021 nelze původních 36 tisíc vůbec srovnat…
Stejně dobře rostla i klíčová slova, pro která je web indexován. V TOP 3 jich navíc najdete 2136 oproti stavu z roku 2019, kdy jich bylo 513.
Podobně stoupal i počet odkazujících domén.
Celkově se web eurobydleni.cz dostal mezi špičku českých realitních portálů a co do návštěvnosti je momentálně 4. v celé ČR.
Co na to říká náš zákazník, to si přečtěte sami.
Ing. Šulc Marek
Eurobydleni.cz
Náš web měl dlouhodobý problém s klesající návštěvností, spojený s přechodem na responzivní verzi i s nízkou kvalitou služeb původní SEO agentury. Potřebovali jsme ukončit pokles návštěvnosti a vrátit se na naše původní pozice, případně je i překročit.
Ve finále padla volba na společnost Topranker, a to z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu Toprankeru nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení. Navíc si myslím, že hodně dělala určitá míra empatie, skromnosti, rozvahy a slušnosti v projevu.
Spolupráce a starost o SEO vedla k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou. Společnost Topranker splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila, a to navíc s finančním budgetem, který od nás měla. Forma a výsledky, jakož i komunikace a spolupráce byly jednoduše výborné.
Služby Toprankeru můžu doporučit všem, kteří to se svým projektem myslí vážně a chtějí ten nejlepší poměr ceny a výkonu. Pokud si do SEO nemůžete dovolit investovat statisíce, svěřte se do rukou právě Toprankeru! I s ekonomicky úsporným budgetem dosáhnete velmi dobrých výsledků!